Nieuw jaar nieuwe kansen

Vorig jaar liep ik met het idee in mijn hoofd rond om mijn werk serieuzer naar mensen toe te brengen. Want, als er iets is dat er gebeurd tijdens mijn werk en ontwikkelprocessen, is het nadenken. Ik ben niet iemand die toewerkt naar een bepaald doel. Ik ben ‘gewoon’ bezig. En dan ontstaat het. 

Beelden worden steeds helderder. Ideeën komen tot stand en uiteindelijk is het een explosie en moet ik er met mijn handen mee aan de slag. 

Corona gooide voor heel veel mensen roet in het eten. Maar het bracht voor mij ook een bepaalde rust. Mijn plannen om zomerworkshops te geven heb ik uitgesteld tot een veiliger moment. In de tussentijd heb ik de schuur gedeeltelijk opgeruimd, zodat ik plek heb om groter te werken. 

Tijdens de eerste lockdown ben ik begonnen met beeldhouwen in het klein. Of eigenlijk sieraden maken van producten uit de tuin. Denk aan hout, half-edelstenen, natuurlijke vormen en kleuren. En de illustraties en het verhaal over mijn kat, Tommy. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en een Etsypagina aangemaakt. 

Ik heb geen idee wat komend jaar brengt. Maar ik hoop wel dat er nog een culturele sector is als corona eindelijk onder controle is. Want zonder culturele sector is er geen inspiratie om een zwaardere tijd door te komen. 

Voor nu wens ik iedereen een goed 2021 met genoeg inspiratie om in welke duisternis dan ook lichtpuntjes te creëren.  




Reacties

Populaire posts