2022

Mijn werkplek is af. Het heeft daglichtlampen en ik ben blij. Een waterverfwerk, wat al tijden onafgemaakt op tafel lag is verplaatst naar mijn nieuwe bureau. Er is overzicht en kriebel. 

Laatst verdween ik in twee werelden. Ik moet lachen, omdat het zo absurd is, deels online en deels in mijn hoofd. Twee werelden waarin fantasie en strategie even samen kwamen. Voor me de online wereld waarin strategie belangrijker was en ook voor me de verf, de penseel en het papier dat zacht aanvoelt. 

Mijn waterverf werk moet een serie worden heb ik bedacht. Een soort verhaal waar de elementen omhoog komen. 

De archetypes van ons onbewuste en onze dromen. 

Zou ik dan ergens onderweg dan toch nog uitkomen tussen magisch surealisme en symboliek? 

Ook de ideeen voor de sieraden stromen. En juist dat werk is symbolisch. Ik vroeg me af wat er gebeurd als ik met zand ga werken? Zou ik dan uiteindelijk een “nieuw huis” hebben gebouwd, of miniatuur zandkastelen




Reacties

Populaire posts